CHARAKTERISTIKA HODINY

 

NYNÍ PROBÍHAJÍ LEKCE POUZE V HLUBOKÉ VODĚ

  • AQUA AEROBIC V HLUBOKÉ VODĚ
  1. Při cvičení se nedotýkáme dna, nedochází tak k žádným nárazům, otřesům a doskokům.
  2. Tělo musí být zpevněné (zejména hluboké svalstvo břišní).
  3. V hluboké vodě jsou kladeny větší nároky na koordinaci a schopnost udržet rovnováhu.
  4. Patří mezi nejintenzivnější ze všech druhů aqua aerobicu.
  5. Je nutné použití pomůcek pro nadnášení, jako stabilizační a nadlehčovací pomůcky v našich hodinách používáme vodní pásy nebo nudle.
  6. Pohyby rukou (osmičkový pohyb rukama) umožňují správné držení těla v průběhu cvičení, udržení rovnováhy i pohyb těla určitým směrem.
  7. Tímto cvičením se velmi šetří klouby dolních končetin.

 

 

  • AQUA AEROBIC V PŘECHODOVÉ VODĚ
  1. V přechodné vodě, kde se pohybujeme v hloubce po prsa, lze všechny prvky provádět v poloze rebound tzn. „vyskakování z vody“, klademe důraz na odraz ode dna nebo v poloze neutrál, kdy provádíme prvky bez odrazu, ramena jsou většinou pod vodou.
  2. Toto cvičení je tedy vhodné pro většinu z nás.
  3. Do programu zařazujeme kombinace cvičebních sestav s aerobním charakterem.
  4. V posilovací části využíváme vodní pomůcky pro zvýšení účinnosti a intenzity cvičení - rukavice, činky, nudle.

Pozn. Méně zdatný plavec si může část lekce v hluboké vodě odcvičit v přechodné hloubce.